Naturen er fantastisk.
Den giver os ro og fornyet energi,
når verden omkring os er i krise.
Men vi har så forsvindende lidt af den.
Det er ikke så sært, at dyr og planter uddør på stribe.
Lad os give naturen mere plads.
Så den kan komme sig
og blive fuld af liv igen.
Storslået,
vild
og eventyrlig.
Sammen kan vi redde Danmarks unikke natur.